Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Dålig ekonomi, bra varutillgång

När man har absolut sämst med pengar, DÅ hittar man de där sakerna som man sökt efter men bara funnit till överpriser, om man funnit dom alls. Som ni märkte igår så hittade jag min kära zebra.

Jag har tidigare i veckan hittat en väl anpassad laptop för småpengar. Datorer blir ju bara bättre och bättre för samma pengar men ändå, den bara hoppade fram och tyckte "Köp mig!". 2000 spänn.

Denne dator hänger ihop med en Alesis Control Pad, ett slagverk som man kan styra ljudeffekter i datorn med. Har tänkt använda detta i live-sammanhang med nåt schyst band jag startar förr eller senare. En snarlik modell kostar ungefär 2500 spänn, denne kostar 1500.

Sen insåg jag igår att jag vill lära mig spela dragspel, Eläkeläiset spelar ju dragspel så varför ska inte JAG göra det för då. Nya är dyra, jag hittade ett Hagström för 2000 spänn. Som hittat...om man har pengar.

Slagverkskompaniet har kaos när chefen är borta för då bestämmer brutala Bohman. Han droppar priser på en massa grejer och nånstans där i mitten finns det två rides som jag har kikat på tidigare, iaf en av dem. En 1500 kronors ride för 850 kr, en 2200 kr för 1100 spänn. Jag VILL köpa en av dem (jag sålde ju min primära ride i veckan) men jag tror inte att jag har råd, trots att jag har sålt ride skivor för 3200 spänn.

Måste ju köpa möbler, därför tvingas man hålla i pengarna. Hittar man några möbler sen, då? Njae, inte så värst. Soffan jag hittade igår såldes rätt fort, bara för att den var så passande för mig och Hanna. Vi får välja bort en ny soffa i dagsläget för några 10000 får vi aldrig fram. Men nyss hittade jag det matbordet som jag spanat lite på, detta till ett bra pris. Fast jag måste ju ta hänsyn till kattjävlarna. Det är typ fuskskinn på sitsarna på stolarna och dom lär bli förstörda när Odis och Kisse hoppar upp och lägger sig på dem, precis som med soffan. Så några sådana stolar lär det nog inte bli. Förbannade bananskurkar.

Jag ger mig sjutton på att jag hittar fler grejer som jag hittat och inte kan köpa. Hittade förvisso ett schyst trumset för Gubbaröra/äldre musik men det har jag inte heller råd med. Anställ mig, Logica?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se