Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Viva España! - the room

Vart lite sen med uppdateringen. Tid och ork har inte varit på min sida den här veckan men nu är det helg och inte ishockey föränn kl.20.15 så nu händer här saker.

Ett litet fotokollage av rummet följer:


En bild på den lilla hörna där mitt rum finns följt av en glutt in i lyan.
 

Direkt till höger när man kommer in finns toaletten. Glömde fota duschen men den finns där den med.


Mitt emot toaletten finns ett mindre kök...ungefär lika stort som badrummet där hemma.
 

Rakt igenom dörren, förbi toalett och kök, finns själva rummet. Sovrum/tv-rum/vardagsrum, vad man nu vill kalla stället. Alldeles tillräckligt för lilla mig. *ehm...*
   

Som ni kan skönja i dom förra bilderna så har jag en balkong också men då jag bor på nedre plan så är det mer en altan. Har poolutsikt och med falkögon har jag havsutsikt. Lite fräckt faktiskt.
 

Stället är rätt schyst faktiskt. Jävligt onödigt att klaga på det iaf. Men åter igen hade jag byggt upp stora förhoppningar om ett riktigt fläskigt hotell med en massa stjärnor men det finns max tre här om jag får sätta betyg. Det är lite slitet och inte fullt så underhållet på länge men det är ändå bättre än andra byggnader runtikring. Det pendlar mellan husskelett och palats ungefär. När jag och mina vänner Kent och Sven tog en promenix i omgivningarna såg vi på en och samma gata, med bara några hundra meter mellan, ofärdiga hus och sen näst intill lyxkåkar. Finns jättemånga byggen som står still. Spanien är ju i en ekonomisk kris likt Grekland så det är kanske inte så konstigt. Har för mig att jag hörde en siffra på arbetslöshet på 30% men jag är osäker.

Själva läget på hotellet är riktigt bra, tycker jag. Det är gångavstånd till ett stooort köpcenter i området/orten Puerto Banús som enligt utsago är dyrt men det har en mataffär där man kan köpa sånt som kan behövas. Hittade också musikinstrumen för rätt normala priser. Jag och Sven känner kli i fingrarna (han är bluesgitarrist och en riktigt bra sådan trots enorm reumatism) och övervägde att dela på en gitarr men det var lite för dyrt för att bara ha under tre-fyra veckor. Sen ligger ju hela alltihop väldigt nära havet. På sin höjd 500 meter dit. Marbella ligger 5-6 km bort och dit har vi tänkt ta oss imorgon, jag och grabbarna. Med buss, gå orkar jag inte. Det har varit alldeles för hård träning nu i veckan. More on that later.

Det får räcka för idag. Nästa inlägg behandlar...behandlingen...


Kommentarer
Postat av: HaNNa

Alla andra stirrar på utsikten.

Jag glor på Rutger!

2010-05-14 @ 21:58:56
URL: http://malumbub.blogg.se/
Postat av: Zojx

Fluffer, hoppas du har det varmt och skönt i Spanien! Om det fungerar kanske du får bosätta dig därnere? :)

2010-05-16 @ 10:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se