Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Gubbaröra update

Som jag brukar skriva numera så gick det riktigt bra på repningen igår. Börjar kännas riktigt, riktigt kul att spela. Det tar ju emot när man är ny på ett instrument, får spela tre gånger på två veckor för att sen inte göra nåt på tre månader. Sen samma visa igen. Nu har vi repat tre gånger på en månad (tror jag?) och dessutom har jag övat mitt trumspel alldeles allena 5-10 gånger på relativt kort tid. Det ger fan resultat! Jag vet inte om dom andra känner detsamma med sitt egna spel men mitt spel säger dom har blivit bättre. Jag är fan bäst...ehm...

Vi har så smått bokat inspelningsdatum och ska tidigare på veckan rigga upp allt så det bara är att tuta och köra. Kommer bli en lååång inspelningsdag! Jösses! Jag dog ju nästan förra veckan när vi repade i fyra timmar. Så länge vi sätter allt på en dag och jag är väl förberedd så ska det nog gå vägen. Stretcha, druvsocker och tom pung så ska det allt gå vägen. Och kanske nån kopp kaffe också. Beware...

Vi snackade lite lätt om fotografering inför skivsläppet också. Jag antar att vi alla tycker likadant vad gäller det, att vi kör samma kläder på fotograferingen som vi kör med på scen sen (när det nu kan tänkas bli...). Får väl ta å ta mig ett snack med Kenza eller Elin Kling eller nåt för att få smakråd. Alla stora band har ju en stylist...väl? Vi kanske blir snygga i Gina Tricot eller H&M's paltor. Meeen iaf...

Det känns riktigt bra i bandet. Alla verkar äntligen dra åt samma håll. Som det kändes igår verkar dom andra gå med på att spela med en man kort om det vill sig riktigt illa men vi ska nog kunna vara fyra man på dom flesta repen framöver. Janne åker ju till USA i slutet på mars så vi har en och en halv månads repning kvar. Å sen åker ju jag till Marbella (heja mig). Äh, vi kommer att klara ut det gallant. Får se till att boka in spelningar i mitten-slutet på juni på dom ställen som finns i Mariestad till att börja med. Vet ju inte riktigt vart dom andra står vad gäller "turnerande". Hoppas vi tycker likadant om det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se