Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Köttbullar till jul

För ett par-tre år sedan införde jag en tradition. Jag ska försöka mig på att luska ut morfars gamla goda recept på köttbullar och bjuda på till julbordet. Det har varit lite blandade resultat men inget som varit riktigt nära de riktiga köttbullarna som morfar gjorde. Trots att det var nästan 20 år sedan man åt hans köttbullar sist så sitter ändå smaken kvar i huvudet. Jag lyckades ganska bra den här gången. Det vart inte riktigt som morfars men fy faen vad goda dom blev! Såhär såg det ut...




1. Man blandar en hög med superhemliga ingredienser så att det blir en smet.


2. Rullar köttsmeten till små bullar som man sedan steker.


3. Man steker färdigt och blir förbannat jävla nöjd.


1-3. Man intar en köttbullare. I det här fallet är det en Mariestads Julebryggd. Mycket god. Tack Janne och Sirpa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se