Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Kaffe, kaffe!

Så var det ÄNTLIGEN dags att brygga lite kaffe hemma! Well, brygga är inte riktigt rätt ord då jag har skaffat mig en presskanna. Jag tycker att den är smidigare och den är enklare att använda. Då Hanna dricker te så är det lämpligt att vi båda använder vattenkokaren, vilket man måste göra med en presskanna. I found that out the hard way... Så idag har jag gjort mina första två kannor kaffe. En smakade jävel, en blev rätt bra. Kan nog bättre. Såhär såg det ut...




Ett start-kit för kaffedrickaren: kaffepress, kaffebönor och kaffekvarn. Kaffe, kaffe, kaffe!


Vatten i kannan! Lärde mig att man måste koka vattnet först, annars tar det ungefär 3-6 veckor innan vattnet blir varmt. Learning by doing.


Spana in. Vilka bönor! :)


Bönor i kvarn. Now you see them...


...now you don't.


Varmt vatten och nymalda bönor. Även en fotograferande Hanna i reflektionen...


Kaffe som ligger och drar.


Tada! En färdig bytta kaffe!


Serverat i min nya kopp. Smaskens! Ja, det blev faktiskt rätt bra...andra gången...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se