Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Trumcasar! *ja, det heter så*

Handla på Jula! Jag har äntligen funnit dom! Ända sedan jag började kika på dom rosa trummorna, som jag ju redan äger, har jag letat efter casar i rätt storlek till dom. Har spanat på Slagverkskompaniet (http://www.slagverkskompaniet.se) och Musikbörsen (http://www.musikborsen.se) men där finns bara casar i speciella storlekar och inte ändringsbara på höjden (eller bredden heller för den delen). Det innebär att när jag väl får ihop pengar till att köpa mitt nästa trumset (köp mina musikprylar, för fan!) så måste jag har transportboxar, dvs. casar, som då gärna passar till bägge trumseten. Det har givit mig ordentliga bryderier men nu ÄÄÄNTLIGEN har jag funnit det jag letat efter. Mitt Avalon! På Thomann (http://www.thomann.de/se/) hittade jag alldeles nyss det jag söker. Har varit inne där mååånga gånger men inte sett skogen för alla ben. Detta är vad jag ska köpa:


http://www.thomann.de/se/thomann_drumcase_set.htm
http://www.thomann.de/se/thomann_drumcase_set_fusion_2.htm


Varför just dessa, undrar du? JO, det gör du! Det är för att dom är formade som "hattboxar". Det innebär att man givetvis har en bestämd bredd men man kan ändra djupet. Man kan allså få plats med både typ 12 tum och 13 tum i en låda (nej, inte samtidigt) så länge dom har samma diameter. Det är ju asfett!

Anledningen till dubbla uppsättningar är just för att storlekarna kommer att diffa på mina två set samt att jag ju har TVÅ baskaggar till mitt kära ROSA Tama Granstar. Bägge uppsättningar casar kommer att komplettera varann. Hurra! Och om det skulle vara så att jag skulle falla för ett PDP X7 så måste jag ha en 8 tums-case också. Då förslagsvis denna:


Klicka på bilden. Nej, casen kommer inte att vara pixlig!


Kanske ett par förslag till hjulklappar men jag vill inte har några alls eftersom jag inte har råd att köpa några själv. Keep your stuff to yourself! Men jag vet iaf vad JAG ska köpa till MIG SJÄLV...om jag hade pengar till det. (Återigen; KÖP MINA MUSIKPRYLAR! ALLA behöver nya musikprylar, speciellt mor- och farföräldrar)

I nästa inlägg ska jag skriva lite om dom två trumseten det står emellan i mitt sökande efter det ultimata trumsetet...som är anpassat för mig och min plånbok...trots att det säkert inte kommer att vara rosa. Gå och lägg dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se