Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Nytillskott i prylsamlingen!

Tjena, tjena! Jag har varit på utflykt idag. Jag och min sambo (se separat blogg i länkar) tog oss en liten tur till Örebro för att köpa en hardcase jag hittat på Blocket. Nu undrar ni säker (läs: inte det minsta) varför en hardcase när jag senast igår (eller nån timme över midnatt till idag) snackade om att jag hittat dom ultimata casarna, varför åker jag då till Örebro och handlar? Jo, det är för att det är ett STATIV-case. En trummis har ju en jävla massa stativ till cymbaler och virveltrummor och all möjlig skit som man måste släpa på till spelningarna. Istället för att man laddar släpet/bilen/turnébussen full med stativ så samlar man dom i en case. Lätt som en pannkaka. Den ser ut som såhär:



It's totally sweet!

Sen investerade jag i en uppsättning filtbrickor som man staplar under/över cymbalerna när dom sitter på stativen så att dom dels inte tar skada och att dom inte vippar så jävla mycket, som dom gör i dagsläget på mitt Tama Granstaaar. Dessutom köpte jag en påse med plaströr som man trär på stativet så att, precis som filtbrickorna, cymbalerna inte tar skada. Här kommer en bildjävel:



Plaströr och två olika tjocklekar av filtbrickor!

Det var dagens investeringar. Jag är nöjd. Om jag hinner så kommer jag blogga om dom framtida kandidaterna till trumset, som jag utlovade igår. Men jag ska iväg till den lokala puben Hjorten för att se på lite råkkenråll. Det kanske jag bloggar om imorrn...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se