Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


I brist på annat: ett gott musiktips!

Eftersom jag inte gjort nåt musikaliskt på FLERA DAGAR så tänkte jag att man kunde utöka "verksamheten" med lite skivtips som kan pigga upp i höstmörkret och, i mån av riktigt ondskefulla skivor, dra ner den där förbaskade hurtigheten kring jul. Precis, julen borde slopas. Aaanywho... Här kommer dagens skivtips!

Antingen börjar man med nån ny skiva eller nån gammal skiva. Jag väljer det senare alternativet. Dagens skiva blir Morbid Angel "Altars Of Madness"! Det är svårt att hitta en bättre debutplatta. Änglarna hostade ur sig skivan 1988 men den släpptes i maj 1989. Det är en riktigt milstolpe i det som kalla dödsmetall och den lär aldrig försvinna ur skivdiskarna, skivdiskarna försvinner först. Satans nedladdning! I alla fall... Plattan har verkligen hjälpt till att forma mig till den jag är idag och jag skulle gärna begravas med den, SÅ bra är den! Seså! Ut och köp! Riktiga "hits" är låtar som "Blasphemy", "Lord Of All Fevers And Plague", "Maze Of Torment" och givetvis öppningsspåret "Immortal Rites"!



  1. "Immortal Rites" (Azagthoth, Vincent) – 4:04
  2. "Suffocation" (lyrics: Vincent & Azagthoth, music: Vincent) – 3:15
  3. "Visions from the Dark Side" (lyrics: Azagthoth & Vincent, music: Vincent) – 4:10
  4. "Maze of Torment" (Azagthoth, Vincent) – 4:25
  5. "Lord of All Fevers and Plagues" (Extra Track) (Azagthoth) – 3:28
  6. "Chapel of Ghouls" (lyrics: Azagthoth, music: Azagthoth & Browning) – 4:58
  7. "Bleed for the Devil" (Azagthoth) – 2:23
  8. "Damnation" (lyrics: Azagthoth & Vincent, music: Vincent) – 4:10
  9. "Blasphemy" (Azagthoth) – 3:31
  10. "Evil Spells" (Azagthoth) – 4:13
  11. "Maze of Torment" (remix) [Remaster bonus track] – 4:27
  12. "Chapel of Ghouls" (remix) [Remaster bonus track] – 4:59
  13. "Blasphemy" (remix) [Remaster bonus track] – 3:21

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se