Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Det enorma trumsetsinlägget!

Nu var det äntligen dags! Jag förstår att alla åtta som var inne på bloggen igår suktar efter att veta vilka trumset som jag drömt om i en sissådär tre månader...eller var det sex månader...aja, skit samma. Här kommer dom så håll i hatten!

Det första trumsetet jag funderade på var ett PDP X7. PDP är ett "dotterbolag" till DW (Drums Workshop) som tillverkar dom mest exklusiva trummorna, så har jag uppfattat det iaf. Men även om det inte är DW och "bara" PDP gör ju inte så värst mycket. Jag menar, det finns ju dom som föredrar Epiphone framför Gibson i gitarrväg och dom är ju i samma sits liksom. Men tillbaks till PDP X7. Dom kommer i storlekarna 22"x18" ("bara" en baskagge), 14"x5" virveltrumma, 8"x7", 10"x8" och 12"x9" hängpukor samt 14"x12 och 16"x14 golvpukor. Dom är gjorda i lönn vilket många "proffs" spelar på. Dessa skönheter går loss på 8495 kronor på Musikbörsen (http://www.musikborsen.se) vilket är en sänkning med 2500 kronor utöver dom tusenlappar som sänktes när dollarn började må lite dåligt. Sweet! Stativ ingår inte men en standarduppsättning kostar ungefär 2500 kronor. Vet inte riktigt vilken färg som jag tycker är snyggast men jag slänger upp lite bilder här så får väl folk (som kanske inte rikigt är som folk?) kommentera och tycka till.




Lila och svart, kanske?


Vitt...?


Rött och svart är la läckert...?


Såhär kan stativen se ut!

Det var dom alternativen som jag gillar mest. Nu över till konkurrenten! Läskigt, eller hur? Tama Superstar Hyper-Drive är mitt andra kit till rakning. Det har malt runt i min skalle i några månader och verkar riktigt smaskigt. Det kommer i storlekarna 22"x18" (återigen "bara" en baskagge), 10"x6,5" och 12"x7" hängpukor, 14"x12" och 16"x14" golvpukor samt 14"x 5,5" virvel. Dom är tillverkade i björk, samma som mitt Granstar. Detta set går loss på 15995 spänn på Slagverkskompaniet (http://www.slagverkskompaniet.se) men där ingår riktigt bra hardware och, som grädde på moset, en Iron Cobra Power Glide enkelpedal. Eftersom jag har sådana pedaler till mitt Tama Granstar så bör jag ju antingen fortsätta med likadan pedal till nästa set eller sälja dom jag nyss köpt för att byta ner mig. Iron Cobra är bäst, så är det bara. Det som gör saken enkel är att det bara finns en färg som lockar. Okej, två egentligen men det var så jääävla lång väntetid på den ena så...ja... Bildar bägge här ändå:


Now THAT'S hot! Lackat i rött och svart, det bästa av två världar!


Rött och svart det med! Fast det är klätt, inte lackat. En tickande bomb eller ett rent nöje...?

Så kan det se ut en alldeles vanlig lördagkväll i Mariestad. En långhårig nisse skriver om sina drömmar. *glädjesuck...harkel* Jo, mina vänner. Där har vi mitt mål.

Efter nästan en timmes konverserande med Robban B(?) på Musikbörsen i Örebro idag så har jag i stort sett bestämt mig för PDP X7. Det är inte lika dyrt som Tamas set och låter precis lika bra, man kan tydligen inte höra skillnad med blotta örat. Det är bara i studiosammanhang som man kan höra viss skillnad. Men jag vill ju främst ha ett set jag kan släpa med mig ut på vägarna, det är ju det Gubbaröra är till för. :) Dessutom är PDP-setet en puka större vilket ger en större bredd av möjligheter om man nu vill dutta till The Shadows eller banka till nån fläskig Metallica-låt, man kan helt enkelt välja djup. Hursomhelst har jag ännu inte sålt några grejor så vi får se vart det tar vägen. Världen kanske får slut på trumset helt, vad vet jag. Nu ska jag till Hjorten och ta mig ett par öl. Ha det så jävligt, blogg-lovers!


Kommentarer
Postat av: HaNNa

Springer in och röstar på trumsetet högst upp.

2009-11-15 @ 23:16:42
URL: http://malumbub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se