Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Motörhead - Ace Of Spades

Som en hyllning till dagens födelsedagsbarn tänkte jag blogga om en klassiker med Motörhead. Det är ju Lemmys födelsedag idag, det vet ju alla. Det finns ju en hel hög med feta plattor med nämnda band så jag tar en med en av världens mest klassiska låtar. Ace Of Spades hostades upp 1980, två veckor innan undertecknad hostades upp. En hel uppsjö med speedmetal-dängor letar sig ut ur högtalarna och driver grannar och andra små djur till vansinne. Med elefantvältare som "Ace Of Spades", "Bite The Bullet" och "(We Are) The Road Crew" har bandet slagit sig in i världshistorien och lär aldrig glömmas. Plattan lämnar inget öga torrt. Köp och spela grannarna på rymmen!

  1. Ace of Spades
  2. Love Me Like a Reptile
  3. Shoot You in the Back
  4. Live to Win
  5. Fast and Loose
  6. (We Are) The road Crew
  7. Fire, Fire
  8. Jailbait
  9. Dance
  10. Bite the Bullet
  11. The Chase is Better than the Catch
  12. The Hammer

Dom hade också några bonuslåtar på nyutgåvor men dom skiter jag i att lägga med. Sök efter låtarna på http://www.youtube.com och bli jääävligt nöjd. Grattis som fan, Lemmy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se