Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Vilket är smartast?

Att betala för en 28 veckors utbildning där jag kan få ett bra jobb efteråt, bli nöjd med mig själv och inte vara en last för samhället?

Eller sätta mig som arbetslös där jag får slita arslet av mig för att få rätt till ersättning som jag ändå inte får i tid, där jag tvingas sälja av mitt bohag för att kunna betala hyran och betala för dubbla fackavgifter (tack som fan, idiot-Metall) och flera räkningar som givetvis byggts på hög för att jag fick så förbannat dålig ersättning ifrån CSN sista månaden i december (jävla jul), och för att bilhelvetet gick sönder, för att i slutänden vara DYRARE för samhället att ha mig som arbetslös än att sätta mig på en utbildning som faktiskt ger nåt?

Jag tvivlar på att den där jävla nätverksteknikerutbildningen kostar 8-9000 spänn i månaden, vilket jag i slutänden bör få ut ifrån Försäkringskassan. Borde det inte vara viktigt att utbilda vårt folk? I guess not. Istället läggs alla jävla pengar på idiotisk politik, Melodifestivalen och bistånd till U-länder. U-länderna har satt sig själva i skiten, det är deras gelikar som har ställt till det. Eller så läggs pengarna på U-länningar i Sverige, det är ju SÅ jävla viktigt. Politikerna åker privatplan och äter gratis lunch men gör inte ett förbannat jävla någe för vårt land. Melodifestivalen är ett ständigt fiasko så där behövs inte sägas mer. Anamma Norge och Finland med Keep Of Kalessin och Teräsbetoni så kanske det går bra för de gul-blå. Om det gick bra eller dåligt för dom är ju skit samma, dom spelade hårdrock!

Det är inte så konstigt att folk misshandlar personal på Arbetsförmedlingen eller Försäkringskassan...


Kommentarer
Postat av: Marianne

En faktakorregering: U-länderna sitter i skiten tack vare den vite mannen girighet utsugningen av ländernas resurser betalar fortfarande allt bistånd, dessutom är bistånd ett lån med ränta som dessa länder avbetalar. Det lär man sig i skolan med början i årskurs 5. Vad jag vet är det ingen nyhet (lättprovocerade jag bara högg på det här inlägget med dess faktafel). Sen tolkar jag ditt inlägg som om att du är missnöjd med byråkratin? Eh?

2011-02-01 @ 20:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se