Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Trumövning

Idag övade jag trummor en sväng, ungefär 40 minuter. Får inte spela för länge för då kan jag få ont i underarmen igen. Det lät rätt risigt, tyvärr. Har tappat stinget eftersom man inte spelar så ofta. Försökte dessutom öva som en vänsterhänt, dvs. med vänster hand på hi-hat och vänster basfot och höger hand på virveln. Ursvårt! Antar att man är lika duktig att spela så som man var när man lärde sig spela trummor på den gamle kungens tid. Men jag måste ändå öva upp vänsterfoten så varför inte samtidigt öva med vänster arm?

Men jag är rätt nöjd med trumsetet iaf. Möe cymbaler blir'e...men borde jag inte byta ut dom nya dyra mot Meinl Classics? Dom är billigare men jag tycker att dom låter bättre. Får ta och utvärdera cymbalerna ordentligt så får vi se. Vill ju helst provspela hi-hat och ride men det kan man nog inte göra här i närheten. Kan ju gå tillbaks till mina gamla Sabian B8, som jag inte är nöjd med. Krångligt det där med cymbaler.

Aja, jag får väl lära mig spela först.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se