Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


JVM

Så var junior-VM i ishockey slut för den här gången. Det bjöds på ett par riktigt bra matcher men även sådana som man undrar vad lagen håller på med. Finalen mellan Ryssland och Kanada var riktigt legendarisk. Schenn på den, kana-dick-er! Hur fan ni kan fjanta bort er SÅ mycket kan jag inte förstå. Ledning med 3-0 inför sista perioden och går i däck med 3-5 efter sista 20. Sopor! Med tanke på vilken skit ni snackade med David Fjäll så förtjänar ni att bara komma tvåa. Andra plats är första förloraren och dessutom är tvåan röven. Suck it! Jag hoppas att ryssarnas hån mot Sverige efter semifinalen inte var så illa som det lät så därför tycker jag att Ryssland var värdiga vinnare i finalen. Kanada var ju helt utspelade i sista perioden och bara...dog.

Hade Ryssland förlorat finalen så hade det blivit en form av moment 22. Sverige slår Kanada, Kanada slår Ryssland, Ryssland slår Sverige. Den ekvationen stämmer ju inte. Tacka Fan för logik!

Man får ju också en stark känsla av att domarna är mutade. När kanadickerna gång på gång chargar sina motspelare och inte blir utvisade så börjar man ju undra. Det är bara deras motståndare som åker ut för peting eller anding (nån andas på en kanadick). Skamligt dåligt. Kan sätta en femma på att Kanada har en utvisning på motståndarnas fyra, om det ens räcker. Ett skämt, helt enkelt.

Sveriges insats var väl inte direkt så bra. Jag fick bara se tre matcher och det övertygade inte. Hade dom bara hållt ihop spelet i semifinalen så hade jag varit nöjd. Ett mirakel att folk tycker att t.ex. Tim Erixon är en bra spelare. Han gjorde flera fatala misstag i flera matcher som sänkte Sverige. Var också nån annan back som gjorde rediga grodor som gjorde bort sina medspelare. Nee, Sveriges backar får öva till nästa år, om dom får spela då.

Hoppas att Kanada förlorar finalen nästa år också. Då njuter jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se