Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Hur mår jag, egentligen?

Jaja, jag får väl skriva ett inlägg om min status också, om det nu är nån som faktiskt läser det jag skriver. Hej, Maarit... Jag har gått och varit förkyld i ungefär en vecka. Det började med lite halsont som gick över på ett par dagar men efter det har jag varit slemmig i halsen och lite snuvig. Men ändå inte lika illa som Hanna, she sick. Jag som hoppades på att jag skulle klara mig. Oh well, får la stå ut. Föga roligt att veta att jag kommer vara sjuk i säkert en månad till. Bit ihop och kom igen.

Mitt sista skolarbete har ni ju redan läst om, om ni läser min blogg. Ska skriva om en redovisningsbyrå och det går himla trögt. Måste skriva minst en sida till om till synes ingenting, jag har redan skrivit om det vettiga på byrån. Men det blir nog väl.

På tisdag ska bilen in på verkstad. Jag blev först förfärad över att reparationen skulle kosta 5700 spänn då kamremmen behövde bytas...trodde jag. Den har bara gått 9000 mil och den ska bytas vid 13000 ungefär så det slipper vi. Meeeeen så kanske vi måste byta kylare istället då den verkar läcka. Pest och helvete.

Sen verkar det som att jag inte har några pengar i februari månad heller, precis som januari. Jag fick vad som verkar vara sista utbetalningen från CSN före jul och den ska tydligen täcka fram till och med den 10:e. Får jag sen några pengar från Arbetsförmedlingen så blir det typ mellan den 11:e och den 25:e, dvs. halv ersättning. Max 5000 spänn. Jahapp, så var man pank igen. Hoppas att servicen på bilen blir billig så att jag har några pengar alls kvar.

Jag har inte hört nånting från den utbildningen jag sökt. Ger mig fan på att Komvux i Mariestad inte ens har behandlat min ansökan, dom swinen. Är tredje gången jag söker å har ju fått nej varje gång så vad skiljer den här gången från dom andra, egentligen? Och inte finns det några vettiga jobb att söka. Jag har flera gånger tänkt söka ett jobb som dammsugarförsäljare men då är väl ändå botten nådd. 35-40000 spänn är ingen dammsugare. Ingen vettig människa köper en sån. Så nej, det blir det inte.

Gubbaröra ska försöka repa nu i veckan som kommer, det ringde Janne och sade tidigare i veckan. Det hoppas jag verkligen för det var ju en stund sen sist. Vi är ett bra gäng och vi har skitkul ihop...när vi väl spelar.

Jag håller ju på att sätta ihop ett till band som ska lira rock-hårdrock typ. Vi har repat en gång vilket funkade rätt bra. Är osäker på om det är rätt folk å tas med men vi får se. Jag får konferrera med min kollegor Nisse och Stefan så får vi se vad det blir av det. Var gött å lira lite iaf. Råkkenråll!


Kommentarer
Postat av: Maarit

Jag har läst vad du skriver. Det låter som att du verkligen behöver spela och få ut allt ifrån dig, slå några trummis bitar extra hårt för Komvux-Mariestad.

Jag håller tummarna att det löser sig.

2011-01-08 @ 17:19:15
Postat av: des

Jag läser faktiskt också din blogg! Men Maarit är mycket klokare så jag överlåter kommenterandet till experter oftast. ;)

2011-01-09 @ 09:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se