Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Rapport

Oj vad jag bloggar dåligt! Kan ju också bero på att det inte händer nånting vettigt i mitt liv. Har dessutom mått lite dåligt sedan Sisko lämnade oss. Det är bra tomt utan Stålhunden men man klarar sig. Har gott stöd från Hanna och mina vänner.

Apropå vänner så ska jag hem till Johan ikväll och spela ishockey på PS3. Det har blivit en grej som vi pojkar håller på med. Ibland åker jag till honom, ibland åker han till mig och då spelar vi på Xbox360 istället. Inte riktigt samma spel (NHL 09 kontra 11) men de är ju i princip likadana. Blir väl en sissådär fjärde spelkvällen vi har nu. Inte är vi bra, inte. :) Men vi lyckades peta in åtta mål i en match, det gick av bara farten. Oftast förlorar vi med 1-3. :)

Jag lyckas fortfarande inte hitta nåt jobb som passar mig. Det finns ju bara ingenjörsjobb och inom sjukvården, typ. Åsså dom där nissarna som säljer dammsugare för 45000 spänn. Det kan ju passa mig...nä. Tänker inte ta ett jobb där man tvingar på folk saker, som dom där förbannade telefonförsäljarna på stormarknaden som försöker haffa en när man går in OCH ut ur butiken. Är det ett jobb för mig? Aldrig!

På onsdagar stretar jag vidare med vattengympan. Går rätt bra, faktiskt. Jag mosar på som bare den och har nånting som kan påminna om träningsvärk efteråt. Träningsvärk är bra värk. Eftersom jag bara tränar en gång i veckan så hinner man ju inte bygga några muskler och inte heller gå ner nånting i vikt.

Jag fyller på med trumspel en gång i veckan, vilket är för lite men det är i alla fall nånting. Måste få till en trumdag till så kan jag se mig som nästan nöjd iaf. Man blir riktigt svettig efter en timmes intensivt trumspel. Börjar få lite koll på kroppens vänstra halva. Är man högerhänt så viftar man bäst och snabbast med höger hand, jag försöker få hjärnan att tänka mig som vänsterhänt så jag övar mycket med vänster hand på hi-haten istället och även vänster fot på bastrumman. Det är en bra bit kvar till att kunna spela stabilt men det är på gång iaf.

Jag har upptäckt ett viss samband i felen på bilen. Ibland vill ju inte startmotorn snurra runt, ibland tänds inte kupébelysningen när man öppnar passagerardörren, ibland tänds den inte heller när man öppnar höger bakdörr... Det bör vara fukt nånstans. Förbannade fukt. Stor anledning till denna misstanke är att när det är kallt så startar bilen hur bra som helst men vid mildväder så är den sur och tvär. It must be the infamous jordfläta!

Sen har färgen börjat släppa på bakluckan IGEN. Man är riktigt less på det vid det här laget. Först lackade jag om hela bakluckan, några månader senare hade färgen släppt, jag fick det åtgärdat och nu har färgen släppt efter några månader igen. Irriterande till max. Kanske skulle ta å köpa en ny baklucka? Alltså själva plåten. Vad kostar sånt på Mekonomen...

Nu ska jag duscha, äta och åka till Johan.


Kommentarer
Postat av: Maarit

Tack!

2011-02-13 @ 17:22:08
Postat av: Marianne

Hej!



Men det var ju kul och läsa en uppdatering av bloggen. Det låter mycket mer positivt trots att saknaden efter vovven lyser igenom. KRAM

2011-02-14 @ 20:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se