Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Möbler

Det är inte särskilt billigt med möbler. Speciellt inte när man vill byta ut precis alla möbler man har. Okej, inte sängarna, jag måste bara lära mig sova i dom. Tidigare i veckan sov jag TVÅ HELA nätter och vaknade utvilad. Det var lääänge sedan sist.

Möbler var det, ja. Efter att ha plöjt igenom IKEAs hemsida ett par gånger kom jag fram till att jag måste köpa möbler för 13702 kronor. Till det tillkommer en skööön soffa som IKEA inte kan bistå med, har inte funnit nån än. Säg 10000 kronor för en soffa. Mina smaskiga vägghyllor går på 2000 spänn plus spottar plus speciella konsoller plus sprayfärg. Säg 3500 spänn totalt. Sen ska det till en ny bordsskiva till mitt skrivbord. 229 spänn för skivan, fyra ben från IKEA (redan inräknat), sprayfärg och slippapper.

Sen vet jag inte hur en gästsäng ska bli till. Bäddsoffa eller bygga in en resårbotten i ett skåp. Det senare tar ju mindre plats och lär vara billigare. Lite MDF med några reglar, skruv och färg så är saken biff. Det kikar inte över 3000 spänn då, förutsatt att min i huvudet komponerade konstruktion funkar som den ska. En bäddsoffa är garanterat dyrare...eller rätt så likadant pris. Kanske 5000 för en vettig sådan.

Sen ska det till att målas lite också. Säg 500 spänn för en king kong-bytta med färg och lika mycket för rollers och slippapper.

Åsså MÅSTE jag ju ha en Barcelona-stol...och bioetanol-brännare. 4300 plus 995 kronor.

Vart slutar det här kalaset, då? 30000 spänn?! Jag får nog stå ut med möblemanget ett tag till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se