Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Virvel bonanza!

Jag har köpt tre virveltrummor. "Varför?" kan många undra. Då jag vill ha rätt sound till rätt musikstil så behövs en virvel, som är det mest väsentliga i spelet då det är den man slår mest på, som låter rätt och tidsenligt så då köpte jag några stycken för att slippa stämma om den stackars virveln jag har och därigenom säkert misslyckas. Dessutom tycker jag inte om ljudet i den jag har så boohoo för den. Det blev en Ddrum Diode, en Premier Olympic och en Autocrat Super (tror den heter så).

Ddrum Diode är en mässingsvirvel som är mörkt kromad. Bör passa som hårdrocks-/metalvirvel med ett jävla ping. Tror den pingar lite väl mycket för min smak men jag ska hårdtesta den vid tillfälle, precis som med dom andra. Den var endast lätt provspelad då jag fick den. Smask! 1100 spänn.

Premier Olympic är en trävirvel i björk. Även denna var ny och endast lätt probspelad. Den åkte med som bonus då den endast kostade 650 kronor.

Så till Autocrat Super, som jag antar att den heter. Den är en riktig pärla från tidernas begynnelse...nästan. För en del iaf. Den ska vara ifrån 1960 plus minus nåt år. Den är i riktigt bra skick där endast en vanlig skruv (inte en stämskruv) saknas. Den låter läääskigt bra men jag vet inte om jag vågar spela på den. Kan vara ett samlarobjekt. Den lär jag lira The Shadows med! 1100 spänn!!! Har sett virvlar från 40-50-talet som går för nästan 5000 spänn... Och det är ändå relativt vanliga virvlar, dä.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se