Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Viva España! - the arrival

Så kom man äntligen fram till Malagas flygplats helt prickfritt. Bra att piloterna kunde sin sak. Efter lite irr på flygplatsen hittade vi till bagagebandet. Då jag checkade in min väska vid ett band där det stod Bryssel så var jag lätt oroad att väskan skulle åkt vilse. Det hade den inte gjort, den kom till sist. När vi sen skulle gå stod det en dam med en skylt där det stod Centro Forestal Sueco, det var ju dit vi skulle, så vi följde med henne (Eva heter hon, by the way) till bussen. Så åkte vi buss i en timme och Eva höll låda och pumpade oss med information. Man skulle vara rätt glad om man ens kom ihåg hälften. Nåväl, vi åkte förbi IKEA, en golfbana som jag glömt namnet på samt ett palats som tillhörde nån saudi-arabisk prins. Han hade en fontän i form av en sabel på framsidan. Skitfräck.

Efter den lätt sömniga bussresan kom vi då ÄNTLIGEN fram. Då var klockan närmre 12. Vi fick våra nycklar och nåra pigga friska herrar hjälpte oss med väskorna. Då jag har lite tidsbrist visar jag rummet först i nästa inlägg. Jag måste först visa matsalen då vi fick äta lunch strax efter vi fått våra rum. Fy skråen vad god mat dom har här! Inte nog med att man slipper tillaga den själv, den är riktigt god också. Vi har hittills fått kåldolmar, fläskfilé, nån fisk som heter rosita eller liknande, biff stroganoff med flera. Man äter nästan lite väl mycket om man ska vara ärlig. Tyvärr är det väl lite väl "normal" mat och inte särskilt spanskt.

  
Matsal ute, matsal inne, MAT! Klicka och ki(c)ka.

Sen måste jag även visa en liten del av matsalen som gjorde att man blev lite mjuk och smått längtade hem...


Sisko, Älskling och Oden...

Imorrn skriver jag lite om rummet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se