Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


En ofantligt strålande dag!

Då Hanna började skolan kl.8 så orkade jag inte gå upp och följa med henne och samtidigt släpa med mig Sisko. Det innebar att jag fick sovmorgon till 09.15...10...10.30 ungefär. Satte mig vid datorn och såg dum ut ett tag (jävla Facebook!). Anywho, jag surfade en sväng. Runt kl.12 släpade jag äntligen ut hunden. Vi råkade ta en 45 minuters promenix i omgivningarna. Det var varmt och gött men jag misstänker att Sisko inte var så nöjd på mig, "DET ÄR VARMT!" tyckte hon. När vi kom hem borstade jag vovve, det var mysigt. Solen strålade, det var strålande.

När jag lämpat av vovve hemma så tog jag bilen och drog till affären. Köpte lite mjölk, bröd, fil och andra nyttigheter (absolut inga färska Kanel Gifflar...). Så drog jag hem och packade upp allt jag handlat. Klockan var ungefär 13.15. Så fick jag sitta ner och titta på fotboll i några minuter innan det var dags att åka iväg igen. Fotboll är kul, det är strålande.

kl.13.45 åkte jag till mitt sommarjobb Electrolux och möttes av några gamla arbetskamrater och andra bekanta vid stora ingången. Var riktigt kul att se dom igen. Vi språkade en sväng innan vi blev inkallade till informationsmötet. "Kul att se er!" och andra yttringar förekom och det känns redan riktigt bra inför sommaren. Sen kom det dåliga nyheter...vi jobbar 06.48-16.00 måndag till FREDAG (brukar ju vara halva fredagar, om några fredagar alls) PLUS fyra lördagar över sommaren. Det känns ju nästan lite motigt. Sen fick vi veta vad vi ska tjäna för besväret. Vi får samma löner som vi hade förut PLUS en rätt stor hög pengar för lördagarna. Det innebär att jag kan få ut ungefär 17000 kronor EFTER skatt PER MÅNAD! Men smakar det så kostar det, lördagarna blir ju till jobb. Jag kommer vara helslut efter sommaren men det var verkligen trevliga besked. Money is king, det är strålande.

Så blev man färdig där och trippade därifrån lycklig. In i den fläskigt varma bilen, mot KSS. Nån gång under mötet hade jag fått ett samtal. Då jag hade på ljudlöst så hörde jag inte det. Så jag ringde upp numret och kom till Försäkringskassan där dom sade att det var lite fel på den blanketten jag skickade in tidigare i veckan...eller var det förra...? Jag visste att min årsinkomst inte stämde men spelade dum när jag skickade in. Jag hade fel men åt det positiva hållet. Jag hade inte en ersättningsgrundande inkomst på 237100 kr utan på typ 245000 kronor. Jag får alltså ut MER pengar, mer än a-kassan och ersättningen från JOB. Jag tror det iaf, det borde väl vara 80% av min gamla månadslön? Om så är fallet så är det strålande.

Där gick jag till ortoped-tekniska och fixade nya fotavtryck till avgjutningar. Mina gamla känns inte så värst aktuella, tycker jag. Var ju på remiss så det kostar mig noll och inget. Däremot får jag vänta till slutet av augusti innan jag får inläggen. Sånt är föga roligt men jag tror att jag råkade ut för samma sak för två år sedan. Det var en enorm väntetid. Anställa mer folk över sommaren, kanske...? Inlägg är bra att ha, det är strålande.

När jag var färdig på sjukan åkte jag till min Ryd-homie da Oz-fejs. Vi skulle kika på en låt som jag ska spela på men det blev typ inget med det. Istället diskuterade vi skräckfilm, kameler och logotyper. Ja, Ozzy ska hjälpa mig att fixa en logo till trumsetet. Han är riktigt schyst. En krona kommer det kosta. :) Sen var klockan nästan 21. Logos är fläskigt, det är strålande.

Så jag åkte hem. Hemma satt Hanna och käkade ostbollar och drack läsk. Hon och Sofia hade varit och badat och dummat sig (i vanlig ordning). Så fick jag ett litet trevligt brev. Jag har blivit antagen till utbildningen i höst! Jag är fan bäst. Jag får plugga i höst, det är fan strålande det med.

Nu ska jag äta någe...å hör sen!


Kommentarer
Postat av: Maarit

Jag gläds för din skull, du ÄR bäst!

2010-06-19 @ 09:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se