Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Underbart är kort

Ivrig som jag var skyndade jag mig att fråga runt vad ett Ddrum AMX Hybrid kostade. Jag hade inte riiiktigt läst nånting om det setet... Det visar sig att det är inbyggda triggers i det kitet, det vill ju inte jag ha, sånt kostar ju en massa onödigt pengar. Så farväl, blågröna själ! Jag får fråga herrarna på Slagverkskompaniet vad dom säger om saken. Jag vill ha ett trumset som är litet och lätt att flytta med sig. Dubbla kaggar, tre pukor och en hel hög med stativ är inte riktigt aktuellt då. Det ska vara baskagge, virvel, än häng- och en golvpuka, that's that! Då kan det vara värt att släpa med sig till repning nån gång ibland. Det var ju lite därför jag vart så kär i Gretsch Catalina Club Mod, det är inte så stort...men det låter stort.

Sen kom jag på en lysande idé igår. Arbetslös och gimp som man är sitter man och kikar runt efter fläskiga cymbaler man kan banka på när man väl spelar. Då slog (höhö) det mig att cymbaler är ju relativt enkla att slå sönder vad jag har hört, då är det ju dumt att köpa dom dyraste cymbalerna man kan hitta och tvingas byta ut nån typ en gång i halvåret (men det förutsätter ju att man spelar också...morr...). Då är det ju bättre att lägga pengar på en bra hi-hat och ride, som man ju "är så illa tvungen att spela på", så att det låter bra för att sen komplettera med billigare crashar, splashar och andra cymbaler man vill banka på. Då känns det inte lika mycket i plånboken när grejerna går sönder! Och dessutom kan man prova nytt när man ändå håller på. Lysande idé, tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se