Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Jahapp...?!

Som en aktör i en riktigt dålig porrfilm råkade jag halka in (du vet, halka in...) på den helt underbara sidan Thomann (länk i Google-reklamen till vänster) eftersom jag trots ett billigt Gretsch Catalina Club Mod är mer kär i Sonor Force 2007 Rock och letade efter just det kitet där. Då halkade jag över ett set som var lite fräckt. Lite för stort i dagsläget men ändå kanske något för framtiden. Mapex MR6285 Meridian Birch heter det. Halkar in i källaren för strax under 10000 kronor inklusive standard hårdvara. Så det kan gå!



Sen har jag kanske hittat ett par cymbalarmar som kan passa på mitt Tama Granstar. Var kära Thomann som bidrog med MILLENIUM DB-116 som jag hittade av en slump. Såg dom på en bild till ett dubbelkaggat trumset där dom satt i pukhållarna på kaggarna, precis så som jag vill ha det. Istället för att jag ska köpa två riktiga Tama-stativ för 740 spänn som jag sen ska plocka isär så kan jag ju köpa riktiga cymbalarmar direkt, eller hur? 171 spänn! Riktigt prisvärt, ju! Kan ju faktiskt köpa fler produkter från Millennium för jag tror inte att dom är särskilt mycket sämre än Tama eller Gibraltar. Tihi!



När man ändå håller på med Milleniums produkter kan man ju investera i ett par MILLENIUM CBC SET2 BECKENARM MIT KLAMMER som dom så tyskt heter på Thomann. Millenium borde ju vara kompatibla med Millenium, eller hur? 140 spänn för en styck arm med klamp. Som hittat det med! Då kan man ju splasha hur mycket man vill!



Däremot är jag lite kluven till om man ska köpa billigare bomstativ till resten av cymbalerna eller om man ska köpa sånt som man vet är stabilt. Det finns ju billigare stativ från Millenium, Sonor och Mapex men jag tvivlar på att dom är någe vidare stabila. Man vill ju inte råka ut för att cymbalerna drar i backen när man lirar...eller självantänder... Millenium har tre olika bomstativ som kostar 252 kr, 354 kr och 496 kr. Jag måste bara fundera på om jag behöver så värst jättegrova (och tunga) stativ. Kanske till den där chinan som ska sitta ovanför crashen ovanför golvpukan... Två grova och två mellan får det nog bli. China, ride och två craschar. Eller så försöker jag återanvända det stativet jag har till riden nu. Jag kommer att ha världens fetaste, rosaste trumset!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se