Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Jag vill köpa nya prylar!

Det är inte lätt när man är arbetslös och ordentligt pank. Klippte ju mitt reservkort i veckan (plus ett till, just in case) så man har verkligen inga som helst pengar att röra sig med. Man klarar sig men det känns lite...sådär. Får jag bara mina andra musikprylar (se tidigare inlägg) sålda så löser det sig relativt bra iaf. Får inte råd med allt men om ett par spelningar med Gubbaröra så kanske... Aaanywho. Jag tänkte skriva lite om saker jag vill FÅ (vill man ha nånting så måste man i 99% av fallen köpa det själv, det känns dumt).

När jag var med pappa och Lennart till Nässjö så smet vi in på en musikaffär en sväng, det brukar Lennart göra när han är i krokarna. Minns inte vad den hette men den ligger mitt emot stationen. Man spanade lite på gitarrer och andra instrument och till sist hittade jag till trumhörnan. Ett par trumset stod uppställda men inget av intresse. Däremot hittade jag en cymbalstapel som jag testade lite. Efter lite duttande märkte jag att en Zildjian Avedis 20" Medium Ride lät bäst. Den gick loss på 3300 kronor om jag inte misstar mig helt.


Zildjian Avedis 20" Medium Ride.


Ett helt kit med 14" hi-hat, 16" och 18" crash och 20" medium ride går loss på knappa 7500 på Thomann.



Ett annat set som jag tror skulle passa fint in i Gubbaröras sound är Paiste PST5 Medium med 14" hi-hat, 16" crash och 20" ride för 3600 kronor på Thomann. Det är fan inte gratis med cymbaler, det är en sak som är säker. Tyvärr är jag inte riktigt nöjd med dom jag har så jag bör byta inom en inte alltför snar framtid. Får se när det blir.




Cymbal-set från Paiste



Sen är ju Zildjian A-Custom ordentligt bra cymbaler. Har länge dreglat efter sådana. Dom låter ruggigt bra och är riktigt snygga. Är ju jävligt svårt att jämföra med andra för det bästa sättet att testa på är ju med sina egna trummor och då bör man ju ha köpt dom, lite moment 22 sådär. Man måste ju passa in cymbaler med trumsetet liksom. Råkar väl vara just Zildjian A-Custom 20" Ride. Den går loss på 3100 spänn på Thomann. Som hittat?


Smarrigt värre! Riktigt snygg!



Sist och absolut inte minst vill jag lägga med en hi-hat också. Kanske lite tjatigt men gör man bra cymbaler så gör man. Zildjian 14" A New Beat är riktigt smaskig så att det nästan vattnas i munnen på mig. 3500 spänn på Thomann.




Nam-nam!

Sen är det ju aktuellt att köpa lite fler stativ. Dom stativen som följde med faller mig inte riktigt i smaken...och dessutom kan dom falla IHOP precis när som helst. Iaf ett av dom. Av tre stativ är ett kass, ett rakt vilket inte passar in nånstans bland mina TVÅ baskaggar och ett som är bra. Siktar på att skaffa mig tre Tama HC73BWN, dvs. tre bomstativ. Två av dom ska jag ta av benen på så att jag kan sätta dom i pukhållarna på baskaggarna. Det lär bli asfett! Det sista ska jag ställa så att jag kan sätta upp en crash strax över golvpukan, saknade en cymbal där igår. 740 spänn på Thomann.


Statiiiv!



Sist och typ minst tänkte jag skaffa en cymbalarm att fästa på det vänstra stative som ska sitta i baskaggen. Jag har ju en splash som inte kommer till användning annars. Sen kan man ju kanske skaffa en matchande till andra sidan också... Aaanywho... En Tama MC66 för 290 spänn och en Tama MCB45E 190 spänn enligt Thomann.


Mmm...cymbalarm! *dregel!*


Håll i hatten, nu blir det smisk!


Kommentarer
Postat av: Clara

Vinner jag en massa pengar kommer du få en massa musikinstrument =) Bara så du vet.

2010-01-08 @ 13:52:37
URL: http://diabetikern.blogg.se/
Postat av: Magnus Andersson

Hej....



Satt å gogglade å hitta hit.

tänkte höra eftersom att du nämner "Tama HC73BWN"

Då jag undra om du inskaffat ett sådan. samt vad har bas röret för inner diameter här har tänkt som du att ha som del till puk hållare. då min puk hållare har en dia på 25mm.... så jag undara om Tama HC73BWN har större "innermåt" så att den kan svälja mina 25 mm?



MVH MAGNUS

2010-03-19 @ 20:35:05
URL: http://www.myspace.com/djcloudbreaker/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se