Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Intonerad gitarr

Såhär inpå småtimmarna har jag suttit och strängat om och intonerat gitarren jag ska spela in med imorgon. Det är faktiskt den första gitarr jag köpte, runt 1994-95. Den har spenderat mååånga timmar i replokalen, då i bandet Woodchuck. Kul hade vi. Anledningen till att jag ska använda just den gitarren är för att jag märkte att man får inte till rätt sound med en humbucker och eftersom Samicken är den enda med single coils så får det bli den. Lät ju riktigt bra när jag testade också så det är inte "bara för att Bo Winberg kör på en strata". Basen intonerade jag tidigare i veckan...om det inte var förra veckan, minns fan inte. Så vi får se om det låter så bra som jag vill. Det är ju bara en provinspelning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se