Mina sponsorer

Affiliator Affiliateprogram
PriceRunner - Kolla hos oss innan du handlar


Ishockey

Jag var på ishockey ikväll. Vårt kära Mariestad BoIS lyckades till sist slå Skövde IK efter en handfull straffar vardera. Matchen svängde hit och den svängde dit så jag nästan fick nackspärr. Eller tarmvred. Men huvudsaken var att vi vann. Heja, heja!

Man kan ju verkligen undra vad hockey har med musik att göra. Det ska jag säga: dom spelade delar av min låt idag. Ni vet "BoIS Boys"...? Inte...? Det kan bero på att Mariestad BoIS inte vill exponera den för fem frön. Dom spelar inte ens låten på matcherna. Dom krystade fram ett par rader "Åååå! BoIS boys!" men that's it. Trist att en förening tar en gratis kampsång för givet. Men det var egentligen det bästa med kvällens match för domaren var hemsk och BoIS var bleka, trots segern. Det skulle inte skada med lite omstrukturering på dom som håller i underhållningen på matcherna för att få en nytändning men klubben är alldeles för inavlad av Lindgrenar så varför bry sig.

Oh, nu kom jag på nåt bättre att skriva om! Jag har funnit en lösning på mitt problem med hi-haten. Det finns en s.k. clamp (en klämma, helt enkelt) som man fäster på ena baskaggen (har ju två, remember?) och sedan sätter fast i hi-hat stativet. Kan se lite jävligt ut MEN om man sedan fäller upp benen på hi-haten så kommer det bli suuuperrr. En sådan går loss på 5-600 spänn och ser ut såhär:


Ge mig i hjulklapp, tack!


Får se om jag går och inversterar i ett helt nytt hi-hat stativ (som dessutom är snyggt) senare men först måste jag få in pengar för mina annonserade musikprylar. Se morgondagens inlägg!

Hittade också ett smaskigt hardware-kit på Thomann för en sissådär 5000 spänn med virvelstativ, hi-hat, kaggepedal och två bomstativ. Men jag behöver varken virvelstativ eller kaggepedal så det känns liiite onödigt med ett sådant inköp. Sen var det rem på hi-haten, jag vill ha kedja. Så vad FAN ska jag med ett sånt kit till?!?!?!

Nä, nu skiter jag i det här. Mer hallonsoda och choklad får det bli å sen ska man väl gå och lägga sig. Blir grejt dä! Tjo!

Kommentarer
Postat av: HaNNa

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ BOIS BOYS!

2009-11-11 @ 23:58:02
URL: http://malumbub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0

Blogglista.se